S

SŁOWNIK REKLAMOWY "S"

Ars Nominem, słownik reklamy, słownik reklamowy, reklama
SITODRUK, forma nadruku która może być wykonywana tylko na płaskich powierzchniach. Jest techniką, w której nadruk jest nanoszony na siatkę pokrytą materiałem światłoczułym. Klisza z nadrukiem posiadająca obszary przepuszczające światło i takie, które światła nie przepuszczają jest umieszczana na siatce, którą następnie naświetla się światłem ultrafioletowym. Nie naświetlone fragmenty są następnie wymywane tak, że farba może przez nie swobodnie przechodzić. Drukowany przedmiot umieszcza się bezpośrednio pod siatką i następnie przeciska farbę przez siatkę, co powoduje przeniesienie nadruku na przedmiot. Na większości przedmiotów można wykonać nadruki wielokolorowe. Tą techniką drukuje się zwłaszcza tekstylia i produkty nylonowe takie jak torby, parasole i czapki. Szybka i bardzo rozpowszechniona technika, idealna również do dużych nadruków.

SŁOWO KLUCZOWE, to słowo które podaje się w zapytaniu i wpisuje zazwyczaj do wyszukiwarki internetowej. Jest ono związane z tematem którego szukamy lub przedmiotem jakiego poszukujemy. Często słowa kluczowe występują w powiązaniu ze sobą - wówczas takie powiązane ze sobą słowa kluczowe nazywamy FRAZY WYSZUKIWANIA np. słowami kluczowymi mogą być: prognoza albo pogoda natomiast frazą jest prognoza pogody. Słowa kluczowe mogą być podawane w różnych odmianach i formach niemniej jednak obecnie wyszukiwarki są w stanie zinterpretować różne odmiany danego słowa kluczowego.

SMYCZ REKLAMOWA, to najbardziej popularny gadżet ostatnich czasów. Nie ma ograniczeń na rynku w kwestii wykonania smyczy reklamowych. Właściciele firm i organizatorzy różnych imprez prześcigają się w pomysłach wykonania smyczy. Standardowa smycz ma długość 45cm i składa się z taśmy, karabińczyka i złączki. W zależności od budżetu zamawiającego do smyczy reklamowej można dołączyć odczepianą linkę na komórkę bądź zadrukować złączkę.

SZYLD REKLAMOWY, to tablica reklamowa nad sklepem bądź zakładem usługowym. Często szyld reklamowy wieszany jest pod kątem 90 stopni nad drzwiami sklepu. Szyld reklamowy to często kaseton reklamowy który świeci i jest nośnikiem informacji dla Klientów. Szyld reklamowy w zależności od budżetu Klienta może być wykonany z różnych materiałów - od drewna przez metal do plexi. Szyldy reklamowe są nieodzownym atrybutem każdego przedsiębiorstwa.

SEKSOMETR, to wyrób z zastosowaniem cholesterolowych ciekłych kryształów oraz mikropigmentów termo i fotochromowych. Efekt zmiany koloru elementów produktu pod wpływem temperatury, światła, UV czy innych czynników daje duże możliwości ich zastosowań. Seksometr umożliwia połączenie nośnika reklamy z interesującą funkcją użytkową. Seksometry adresowane są do wielu dziedzin życia takich jak reklama, medycyna, kosmetyka, gospodarstwo domowe oraz przemysł. Seksometry mają zazwyczaj kształt prostokąta i są świetnym gadżetem do pubów (mierzą bliskość osób), dla aptek (jako termometry), jako dodatki do artykułów dla dzieci (mierzą tempraturę wody w wanience / pokoiku), jako dodatki do pokarmu dla zwierząt (mierzą temperature wody w akwarium) itp. Seksometry na życzenie klientów i w zależności od ich potrzeb drukowane i wykonywane są w różnych kształtach i wielkościach (rybki, termometry, kotki itp).

SŁODYCZE REKLAMOWE, to słodycze w postaci cukierków (najczęściej krówek) zapakowane w papierki z nadrukiem logo. Słodycze reklamowe najczęściej wykorzystywane są na targach, wystawach i pokazach. Na rynku obecnie są dostępne różne formy słodyczy reklamowych w bardzo ozdobnych i prestiżowych opakowaniach jakie często są tez formą prezentu dla Klientów. Bardzo modne są obecnie drewniane pudełka ze słodyczami. Rynek słodyczy oferuje prawie wszystkie formy słodkości z nadrukiem, są to m. in. czekoladki, bombonierki, lizaki, słodycze na specjalne okazje (króliczki wielkanocne, mikołaje na święta itp), batony, dropsy itp. Rodzaj słodyczy, ich jakość oraz prestiż opakowań jest uzależniona od wielkości zamówienia i budżetu zamawiającego.

STOISKO TARGOWE, to stoisko wykonane z przeznaczeniem na targi i wystawy. Często firmy projektują sobie swoje indywidualne stoiska targowe, często też korzystają z gotowych zabudowań. W skład stoiska targowego powinny wchodzić: lada, krzesła, półki ekspozycyjne, oświetlenie, tablica reklamowa lub roll up, stoliczki i inne ekspozyty według uznania właściciela stoiska. Stoisko targowe swoją kolorystyką powinno nawiązywać do kolorów firmowych prezentowanej marki/firmy, powinny być na nim wyeksponowane materiały firmowe (ulotki, broszury, prospekty). Często na stoiskach zamontowany jest także wyświetlacz LCD z prezentacją multimedialną firmy bądź jakiś pomysł przykuwający uwagę odwiedzających np. koło fortuny, małe boisko do gry w golfa. Wielkość stoiska i jego złożoność zależy od budżetu Klienta.

SPOT REKLAMOWY, to krótka, najczęściej 30-sekundowa reklama radiowa lub telewizyjna.

STORYBOARD, to rysunkowa wersja reklamy telewizyjnej w postaci komiksu (około 10 - 20 ujęć) opatrzonego opisem sytuacji oraz tekstem reklamy (voice over).

STRATEGIA MARKETINGOWA, to strategia marki lub strategia brandingowa. Jeden z kilku wariantów ogólnego wykorzystania posiadanych przez firmę marek w strategicznych celach marketingowych. Realizacja strategii marketingowej odbywa się za pośrednictwem nazw marketingowych. Można wyróżnić strategię marki rodzinnej, indywidualnej i łączonej (grupowej) oraz strategię rozszerzania marki.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!